Trening med mening

For meg gir all trening mening, eller nesten alt da. For å komme skikkelig i gang med treningen så er det viktig å tenke over hva er meningen og målet med treningen din? Vil du komme i form? Vil du se bedre ut? Vil du bli bedre i noe? Har du en sykdom hvor trening vil hjelpe? Har man en liten plan eller et lite mål med det man gjør så vil man få så mye mer igjen av det man gjør. Mange ser for eksempel på styrketrening som bortkastet og veldig mange er redde for å bli stor og muskuløs. Men la meg berolige deg med at man blir ikke nødvendigvis stor av å trene styrke og hvertfall ikke over natten. Realiteten er at styrketrening er kanskje den viktigste formen for trening man har. Ved å styrke kroppen så styrker man skjelett, muskler og ledd. Man forebygger blant annet belastningsskader, beinskjørhet, styrker hjerte og lunger. Styrketrening er også med på å gi deg bedre nattesøvn, fordøyelse og balanse. Så kanskje man skal tenke seg om to ganger før man tenker på styrketrening som noe bare de tøffe gutta med singlets gjør? Styrketrening er viktig for mennesker i alle aldre og kjønn.

Men man skal heller ikke glemme kondisjon og utholdenhet, detter er vel så viktig for å få en bedre helhetlig helse. Det skal ikke noe mer til enn å gå til jobb, butikk, skole istedenfor å ta bilen, eller ta seg en joggetur 2-3 ganger i uken. Kondisjon er viktig for å fungere optimalt i hverdagen, øke lungekapasitet, styrke hjerte og økt forbrenning.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *