God dag på trening!

For en herlig dag det var på trening i dag, det er ikke mye som slår det å komme hjem fra trening å virkelig føle at man har fått maksimalt ut av treningen. Det verker i hele kroppen men på en veldig god måte selvsagt. I dag kjørte jeg en veldig basic dag med øvelser, det vil si at jeg trente mest hoved øvelsene som alle burde starte med. Hoved øvelsene og noe alle burde trene er markløft for rygg, knebøy for bein og benkpress for bryst. Samtidig trener man selvsagt også mage, rompe, armer og skuldre mens man kjører disse øvelse, men dette er de 3 øvelsene alle burde gjøre. Er man for eksempel en nybegynner så er disse øvelsene ekstremt viktige, har man trent disse øvelsene en stund så lager man et godt utgangspunkt som man kan bygge videre på i ettertid.

Teknikk er viktig!
Teknikk er veldig viktig når det kommer til styrketrening da man virkelig kan ødelegge seg selv om man gjør det feil. Derfor anbefaler jeg alle som ikke kan det grunnleggende å oppsøke en treningsveileder på ditt senter for hjelp, spørre noen som har mye erfaring eller hvert fall i det minste se litt på instruksjons videoer på nett for å få tips om hvordan det skal gjøres. Jeg syns denne videoen er noe av det beste jeg har sett av forklaringer på markløft. Denne burde alle som føler seg usikre på denne viktige øvelsen se på slik at man kan lære litt, ja selv de som har trent mye fra før av burde se på denne videoen.

Løping og konkurranse
Jeg løper mye om dagen fordi jeg har planer om å delta på et maraton til sommeren og et motbakkeløp. Jeg er en som elsker å løpe men mange syns dette er veldig kjedelig så mitt tips er å ta med en venn eller ha med deg musikk på øret. Last også gjerne inn en app på mobilen som registrer hvor du løper og hvor fort slik at man kan konkurrere mot seg selv eller andre. Dette er med på å gjøre løpingen til en liten konkurranse og mye mer spennende med en gang.

Målet mitt er å kunne fullføre et halvmaraton til sommeren på rundt 2 timer og så skal jeg delta på et motbakkeløp som heter Storehesten opp. Dette er et løp på Vestlandet som går fra et sted som heter Bygstad og der ifra er det da 1.2 mil med oppoverbakker fra 0 meter over havet til 1250 meter over havet. Dette har jeg gjort en gang før men startet da 300 meter lenger opp og kortet ned løpet til ca 1 mil. Denne gangen er jeg i mye bedre form og vil gjerne prøve å løpe hele løpet. Så jeg har mye å se frem til! Mye å jobbe mot men det er jo bare halve moroa som jeg pleier å si! Stå på folkens og nå deres mål med et smil om munnen!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *