Fri

I dag har jeg helt trenings fri og det skal bli veldig deilig. Det er veldig viktig for alle som trener mye å ha fri i blant, det er da kroppen muskler for vokse og kroppen kan få tid til å hente igjen litt energi. Moderat trening kan man gjøre hver dag om man vil men kommer det til styrketrening eller harde kondisjonsøkter så trenger man litt hvile. Det samme gjelder kosthold, man trenger en dag i uken hvor man kan spise hva man vil uten å få dårlig samvittighet. De fleste dietter holder ikke lenge om man aldri skal kunne unne seg noe godt i blant, så nyt en dag i uken med god samvittighet. Men det betyr ikke at man trenger å dytte i seg alt man ser, men et godt måltid på lørdagskveld med kjæresten og litt godteri til kinoen har aldri skadet noen. Alt med måte er et godt slagord og det gjelder både i trening og kosthold.

Teknikk knebøy
Jeg har tidligere lagt ut en link til en video som viser teknikk i baseøvelsen markløft og nå tenkte jeg å vise dere en god forklaring på knebøy teknikk. Dette er svært viktig da disse øvelsene ofte blir trent altfor tung og ikke minst veldig feil som igjen kan føre til skader og store smerter, noe som selvsagt er helt det motsatte av hva trening skal gjøre for deg. Her er en video som viser en god forklaring på riktig metode i knebøy. Jeg kan ikke presisere nok om hvor viktig akkurat dette er og spesielt da i baseøvelsene hvor man løfter mye mer enn i for eksempel isolasjonsøvelser. Selv om du har trent lenge så ta en titt og se om du faktisk gjør det riktig selv.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *